Bijzonder nieuws! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Herma Dekker - WaarBenJij.nu Bijzonder nieuws! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Herma Dekker - WaarBenJij.nu

Bijzonder nieuws!

Door: Herma Dekker

Blijf op de hoogte en volg Herma

31 December 2016 | Malawi, Blantyre

Ha lieve familie, kennissen en bloglezers,

Bijzonder nieuws dat is de titel van dit blog, spannend hé, wat ik dan ga vertellen..

Voordat ik naar Afrika vertrok had ik een wens die ik hier graag wou waar maken, en dat was een sponsorkindje sponsoren die ik dan deze weken kon ontmoeten.
En zo zat ik de eerste week al om de tafel met 1 van de veldwerkers, want er waren nog kinderen die een sponsor zochten. En weten jullie wat zo bijzonder is, er was een tweeling die net nieuw opgenomen waren in het programma. En aangezien mijn ouders ook een sponsorkindje willen sponsoren, leek mij dit prachtig!
De tweeling is een jongen en meisje van 6 jaar en komen naar het Child care center in Namitambo, ze wonen bij hun oma en tante, hun ouders zijn helaas overleden.
De eerste keer dat we naar Namitambo gingen zat ik achter in Dcare samen te luisteren met de kinderen naar het dagelijkse Bijbelverhaal, er zat een meisje dat vaak achterom zat te kijken, en heel verlegen naar mij zat te lachen. Schatje dacht ik toen. Na afloop van het Bijbelverhaal kregen alle kinderen die nieuw waren in het programma een stel nieuwe kleren, ook dat meisje liep richting het kantoor, en laat dat meisje nou Alberta zijn, bijzonder hé, vanaf dat moment wist ik dat ik veel van dit kindje zou gaan houden, en haar graag wou sponsoren zodat zij naar school kan, eten, kleren en extra lessen kan krijgen.
We legden deze eerste ontmoeting vast, inmiddels zijn er al meer foto’s gemaakt, en er zullen er deze weken vast nog meer gemaakt worden, die mij bij terugkomst in Nederland herinneren aan deze mooie momenten.
Zo ben ik dus de sponsor van Alberta en mijn ouders van Josafat, bijzonder nieuws is dan wel een juiste titel voor dit blog, vinden jullie niet?

Verder ben ik deze week nog een keer mee geweest met de truc om zakken maismeel uit te delen aan oudere mensen die ook de hulp van de stichting hard nodig hebben.
Deze week is het verder rustig omdat het ook hier holliday is, de kinderen zijn vrij van hun scholen maar komen wel naar de child care centers voor de maaltijd.
We hebben wat administratie bijgewerkt van het maken van de sponsorfoto’s.
Vrijdagavond hebben we hier nog een BBQ gehouden met Nederlanders die ook hier in Malawi wonen, dat was een geslaagde gezellige avond.

En zo is het vandaag dus 31 december, oudejaarsdag, ik kan het me niet echt voorstellen, deze jaarwisseling geen oliebollen, kniepertjes of traditionele Hollandse lekkernijen.
Oud en nieuw is voor de Malawianen niet zo speciaal als kerst, maar toch word er hier in de stad vanavond een vuurwerk show gegeven, niet te geloven hé.
Dit was een jaar met mooie en minder mooie momenten, met als hoogtepunt één van mijn grote dromen die werkelijkheid is geworden, naar Afrika! Verder natuurlijk alle momenten met mijn lieve ouders, broer, zusjes en schoonzus, familie en vrienden, ik wil jullie bedanken voor alles afgelopen jaar, wat ben ik trots en dankbaar voor zoveel lieverds om mij heen!

Vanuit Afrika wil ik jullie dan ook een goede jaarwisseling wensen, en veel liefde, geluk en gezondheid voor 2017!
En voor degene die vuurwerk hebben, uitkijken hé....


Volgende week hoop ik een weekje op vakantie te gaan, en meer van het prachtige Afrika te zien, daar hoop ik jullie dus in het volgende blog meer over te vertellen.


Lieve groetjes,

Herma



  • 01 Januari 2017 - 19:20

    Gerda:

    Mooi om te lezen en ook heel bijzonder dat dat meisje je zo aantrok
    Geniet van je vakantiewerkers en de allerbeste wensen voor 2017
    Liefs van ons

  • 06 Januari 2017 - 21:20

    Irma:

    Ha Herma, super gaaf je sponsorkind te hebben ontmoet. Lijkt mij ook wel wat. Er worden vanuit Woord en daad ook weleens reizen georganiseerd. Maybe later.

    Groetjes Irma

  • 07 Januari 2017 - 18:26

    Anita:

    Hey nicht!
    Btje late reactie he.. maar doordat we af en toe ook appen vergeet ik helemaal om je verhalen te lezen!
    Heb alles ff gelezen inmiddels

  • 07 Januari 2017 - 18:29

    Anita:

    ... verdorie! Emoticons kent ie niet?!
    De rest van mn berichtje staat er niet! Jammer...
    Dan maar even overnieuw::
    Idd bijzonder nieuws, mooi hoor! Zal vast een goed gevoel geven!
    Toch nog vuurwerk daar dus, ook showtje vanuit Nederland hé hihi!
    Nou geniet er nog ff van daar!
    Byebye.. xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Herma

Welkom op mijn profiel!

Actief sinds 01 Dec. 2016
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 83776

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 26 Januari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: