Genieten! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Herma Dekker - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Herma Dekker - WaarBenJij.nu

Genieten!

Door: Herma Dekker

Blijf op de hoogte en volg Herma

11 Januari 2017 | Malawi, Blantyre

Ha allemaal!

In dit blog zou ik wat vertellen over mijn vakantie week,

Maandagmorgen waren de tassen ingepakt en de auto volgeladen, want ook al gaan we maar een paar dagen, ik als vrouw (zullen de mannen zeggen) ben toch altijd bang dat ik niet genoeg mee neem natuurlijk..
De auto hadden we gehuurd en zo reed ook ik voor het eerst op de Malawiaanse wegen, stuur aan de linkerkant, (knipperlicht dus ook, dat ging in het begin nog wel eens fout… en ja hoor daar ging de ruitenwisser weer omhoog) aan de linkerkant van de weg rijden, de wegen hier zijn niet zo goed geasfalteerd als in Nederland, waardoor het geregeld leek als ik in een achtbaan reed, om de gaten in de weg te omzeilen.
We vertrokken naar Hippo Vieuw Lodge, een hotel in Liwonde een rit van ongeveer 2 uur, in Nederland zou dat echt een eind rijden zijn, maar hier is dat normaal.
Bij dit hotel parkeerden wij de auto om met de boot naar het safaripark Mvuu Camp te vertrekken, tijdens deze boot trip zag ik al verschillende dieren, en wat is de natuur hier prachtig, je kunt zo super ver kijken! Aangekomen op het safaripark werd eerst een heerlijke lunch voorgeschoteld, wat had ik een trek, dus ik liet me de rijst met kip goed smaken. Na ons slaapverblijf voor vannacht te hebben bekeken, een hutje vlak naast de rivier, dicht bij de nijlpaarden en krokodillen, best spannend dus. Onze eerste safari begon, dit was een land safari, met een auto reden we door het wildernis park, fototoestel in de aanslag en daar ging ik, mijn ogen konden dit alles bijna niet geloven, wat was dit mooi, telkens stopten we even als er één van de dieren werd gespot, we zagen verschillende dieren zoals nijlpaarden, krokodillen, allerlei soorten vogels, wilde zwijnen, olifanten, apen, zelf een bizon! En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook zag ik prachtige planten en bomen. Deze safari duurde 4 uur, het begon dus ook al donker te worden, we maakten even een tussenstop waardoor ik kon genieten van de zonsondergang onder het genot van een flesje Fanta.
Het weer werd wat slechter en er kwam een bui onweer met regen, het eindpunt was in zicht, het diner liet ik me weer goed smaken, en ik vertrok heerlijk richting bed, het was even wennen aan al die geluiden om je heen, want het geluid van nijlpaard is toch wel net iets anders als een haan die begint te kraaien. Maar de volgende morgen werd ik uitgerust wakker, ik keek even door de gordijntjes van de hut en zag nog net een aap voorbij lopen, hoe gaaf is dit dacht ik.
Deze ochtend stond er een bootsafari op programma, we zagen weer ontzettend veel nijlpaarden in het water, maar ook pootjebadend aan de kant van de rivier, in het begin vond ik het best wel even een dingetje, zo tussen die beesten varen met zo’n klein bootje, straks dan……….. goed niet te veel bij nadenken dacht ik maar, en aan het eind van de rit kan ik je zeggen vond ik het nog aardig normaal ook toen ik een krokodil op een armlengte van de boot zag zwemmen. We zagen verschillende dieren, en na een regenbui kwamen we kletsnat aan bij onze hut, en was ons verblijf op dit safari park al weer bijna afgelopen. Even droge kleren aan, een warm kopje thee en we vertrokken weer met de boot naar ‘onze auto’ om verder te rijden naar Cape Maclear een rit van ongeveer 3 uur, om daar een paar dagen door te brengen aan het Lake, een prachtig meer in Malawi.
Toen ik daar aan kwam, was ik even helemaal van slag, dat water wat blauw en die bergen, wat mooi! We sliepen in een hutje op ongeveer 200 meter vanaf het meer, waardoor ik nu ’s ochtends wakker werd door het geluid van golfen, op en top vakantie zou je kunnen zeggen!
Deze dagen hebben we heerlijk gerelaxt, boek gelezen op een strand stoel, een boot tocht gemaakt over het meer, ontzettend veel mooie vissen gezien. Lekker bruin geworden, mooie souvenirs geshopt waar ik nu al zin aan krijg om uit te delen… ; ) En zo vlogen deze dagen voorbij en vertrokken we zaterdag morgen alweer vroeg naar de compound van Timotheos, maar wat heb ik hier op en top van genoten!

Deze week begon onze werkweek weer, maandag startte ik weer met het maken van foto’s van de sponsorkinderen in Mbulumbuzi, en ik kan jullie vertellen wat was het leuk om al die kinderen weer te zien, want je gaat ze toch missen!
Dinsdag zetten we onze werkzaamheden voort in Namitambo, vandaag woensdag hebben we een thuis werkdag om alle foto’s van de kinderen te ordenen op naam, klas en sponsornummer, een heel karwij!
Donderdag en vrijdag hopen we weer verder te gaan in Mbulumbuzi, foto’s maken, kleurplaatjes laten kleuren, brieven laten schrijven zodat we straks een mooi pakket voor sponsors kunnen meebrengen.

En dan is ook deze week alweer voorbij, tjonge wat gaat de tijd snel zeg! Vanaf vandaag nog precies 2 weken en dan vlieg ik alweer terug naar Nederland, niet te geloven hé.

In mijn volgende blog hoop ik jullie wat te vertellen over de besteding van het sponsorgeld wat ik mee heb gebracht, door de verkoop van spullen, de zangavond en jullie steun is er een mooi bedrag opgebracht voor de stichting wat ik graag goed wil besteden, zodat jullie ook weten wat er met het geld gebeurt.

Tot snel, groetjes uit Afrika

Herma

  • 11 Januari 2017 - 20:39

    Gerda:

    Hoi herma
    Wat een supergave en mooi foto's.. spannend hoor wel een hele belevenis zo te lezen mooi om even een weekje zo van het land te genieten

  • 11 Januari 2017 - 21:10

    Lammie:

    wow herma wat een super mooie fotos
    wat is de natuur toch mooi groetjes uit nieuwlande

  • 12 Januari 2017 - 20:56

    Anita:

    Hey nicht..
    Gave foto's hoor en weer een leuk verhaal wat ik heb gelezen met een lach op mn gezicht! Je schrijft alsof ik je zo hoor praten hihi!
    Enneh.. in die tas zat cker ook labello haha...
    Als je over 2 weken Nederland weer binnen komt rijden vergeet dan niet dat je weer rechts moet rijden he!
    Geniet er nog ff van!
    Xxx

  • 16 Januari 2017 - 10:16

    Margriet :

    Wat fijn dat je ons op zo'n afstand mee laat genieten van jou ervaringen. En wat mooi dat je zelf zo kunt genieten van de tijd in Malawi. Een rijke ervaring die je vast niet zal vergeten. Je kunt de dagen aftellen dat je je familie weer een dikke knuffel kan geven. Al vast een veilige goede reis gewenst...

  • 23 Januari 2017 - 18:03

    Janneke Mostert:

    Haa,

    Wat leuk om je verhalen te lezen zeg. En wat mooi dat je zulke mooie dingen hebt mogen zien zeg.
    Nog een fijne tijd daar he. En geniet van je laatste dagen.

    Groetjes, Erik en Janneke en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Herma

Welkom op mijn profiel!

Actief sinds 01 Dec. 2016
Verslag gelezen: 722
Totaal aantal bezoekers 83781

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 26 Januari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: